Sunday, August 29, 2010

kERonGKOng kU...PerOOT Ku....

30.08.2010 (jam kat dekstop tunjukkan sekarang dah 8.06 am..)

satu perkara yang tak pernah terlintas d benakku..."tak attend klas"..hurmmm bukan sesaje tak nak pegi tapi ketidakselesaan yang mnjadi sebab petama tuk aku diamkan diri di bilik..

dah lebih 1week kerongkong ku asyk xslesa ja...batuk + sakit tekak + pedih2 (macam luka...ulser kot)...
ermmm knp la posa2 ni plak jd mcm ni..silap aku ke xjaga kshatan?tapi bila dah nak datang sakit tu, sejaga mana pon kita akhirnye sakit jugak kan?benda dah di tetapkan mana boleh nk elak lagi dah...redha jela. last week lagi ayah aku suh pegi klinik tp aku ni jenis degil yang kepala batu mengalahkan batu2 blok yang buat dinding tuh..huhuhuuu bila dah xlrt nak tanggung baru ingt nak pegi klinik..huuuhhh habit yang patut d hindarkan..kikikiiiih..bukan ape, leceh r beb g klinik ni...menunggu bukan main lama nye..bila turn masok bilik dokter xsmpai 3minit dh kluar..lagi bengang lau dpt dokter yang just tanya "sakit ape dek?"..."sakit kat mana?" xcek ape2 pon da suh blah...ermmm buang masa tol la..dah la xpuas ati, tak bagi tau kita sakit ape yang sebenarnye,,,ermmm benganggg!!!bila tanya kt konter obat knp xcek detail sikit katanya ''dokter sebok..ramai pasion hari ni dek..''

yang sebenarnye da 2 botol obat batuk aku habiskan tp xjgk mau hilang batuk nih..adehhhh tak tahan looorr..seb baek obatt tu sdp..yela HUrix dengan madu plus..msti la sedap...!!!


ni la obat batuk yang kita suke...sedap tau, tak pahit pon..;)


**********************************************************************************

.sejak jam 3 pagi tadi aku tak habis2 ulang alik ke toilet jer..knp ye ngn perot aku...kciannye..ntah ape dh aku buat..silap mkn kot...xkan masok angin lak kan...ermmm silap makan mungkin...tp mlm td aku mkn ape jer...nasi + sup sayur + sambal bilis...semuanye fresh..baru d masak. ermm siksa la mcm ni tp xpe...org kata sakit yang sesikit ni boleh ilangkan kita nye dosa2 kecik. ye ke tak aku tatau..lebh2 lagi bila batuk...ALHAMDULILLAH...aku terima ape jua ujian Mu ya ALLAH. aku tau KAU hanya menguji mengikut tahap kemampuan hamba Mu kan..hehehee...

emmm banyak plak membebelnye..kikiihhh sebenarnye tuk siapkan catatan yang korang tengah baca ni dah 4 kali ter'stop' tau...semuanya gara2 perootku nih yang mau d selesakan..heheheee naseb baek toilet dekat ngn bilik,lau tak...berkampung d toilet la jwabnye...ok la stop lu ya..dah kol 8.37 am...get to go!!! (nak g PKU ni...hope dpt dokter yang bagus n obat yang sedap..)nggeeeee....;)....

No comments:

Post a Comment